Vanliga frågor om Boendet

Finns det ved i stugan?

Det ingår normalt inte ved i stughyran. Däremot kan det köpas i servicebutikerna på området. Dessutom säljer bensinstationer och livsmedelsaffärer i närområdet också ved. Det är sannolikt att vi kommer att erbjuda en tjänst där du kan köpa och få ved levererat till stugan, dock inte beslutat ännu.

Det ryker in när vi startar kaminen?

Många stugor har ett undertryck inomhus och då måste man öppna ett fönster eller ställa dörren på glänt för att vända kallraset som är från skorstenen. Känn efter med handen i kaminen så känner du direkt om det kommer bli problem med kallras.

Vilken utrustning finns i stugan?

Kontakta stugägaren direkt för detaljfrågor om vad som finns i stugan. Kontaktuppgifter finns på hyresfakturan. Det finns alltid minst en barnsäng och en barnstol i varje stuga och som regel är stugorna väldigt välutrustade men vi garanterar inte att det finns exempelvis våffeljärn i stugorna.

Vad gör jag om något går sönder?

När något går sönder är det bra att om du meddelar oss via mail så ser vi till att åtgärda så fort som möjligt och utifrån behov. Även om det inte är något akut så är risken att om ingen säger till, så blir det till slut någon gäst som inte är nöjd.

Får man ta med husdjur?

Man får inte ta med husdjur om det inte uttryckligen står i beskrivningen av stugan. Stugorna är dock inte Allergisanerade och vi kan inte garantera något. Just nu (2018-09-13) har vi tyvärr ingen stuga där husdjur är tillåtna.

Finns det WiFi i stugan?

Det blir allt vanligare med WiFi i stugorna. WiFi finns också på centrala platser i skidanläggningen och man kan hyra MiFi (mobilrouter) i skidhyran. Det funkar också bra att dela ut surf från mobiltelefon. Hösten 2017 påbörjades installation av fiber till alla stugor. Arbetet pågår och förhoppningsvis kommer flera stugor att erbjuda gratis WiFi men vi kan inte lova något. Finns info om WiFi i varje stugbeskrivning, exempelvis under "mera fakta".

Vad behöver jag ta med i packningen?

Stugan är utrustad för självhushållning så mycket finns redan i stugan men du behöver ha med sänglinne (lakan, påslakan, örngott) och handdukar (till kök och badrum). Branäs Närlivs (öppettider normalt 8-19) har det mesta du behöver under din vistelse, men det kan vara skönt att ha med sig exempelvis följande: diskmedel (hand- och maskindiskmedel), tvål, hushålls- och toalettpapper, kryddor, kaffefilter.

Snöröjning, vem fixar det

Stugorna hyrs ut för självhushåll så det är hyresgästerna som sköter snöröjningen, utrustning finns i stugan. Självklart finns också avtal om snöröjning så uppfarten till stugan skottas av entreprenör vid behov.

Bastuaggregatet startar inte?

Nästan alltid handhavande fel om aggregatet inte går igång. Oftast så har bastuaggregaten en Timer, så om man vrider för mycket så sätter du på timern. Vrid bara lite så startar det direkt.

Felanmälan

Vid akuta fel skall du ringa +46 705 871849 till Sven så vidtar vi nödvändiga åtgärder. Är det inte akut så mailar du oss på vanliga mailen Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.. Glöm inte att beskriva felet så noggrannt du kan samt lämna kontaktuppgifter så vi kan nå dig. Lämna också gärna nyckel i boxen så exempelvis hantverkare kan komma in i stugan vid behov.

Kontakt

Draen SkiBranäs AB
Tranebergsgatan 32
432 43 VARBERG
+46 720 623100

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Kontakta oss

Sociala Medier
Tid till julafton
Dagar
:
Timmar
:
Minuter
:
Sekunder

COPYRIGHT 2013-2018. ALL RIGHTS RESERVED.
Webbsida byggd av Joomlaproffs.se

Integritetpolicy

För oss på Draen SkiBranäs AB är din personliga integritet mycket viktig. Vårt mål är att du ska känna dig trygg när vi behandlar dina personuppgifter. I vår roll som personuppgiftsansvarig ser vi därför till att tillämplig lagstiftning om skydd för dina uppgifter alltid följs.


Läs mer om vår integretetspolicy

Acceptera Avböj